Nowy Search Console – przerost formy nad treścią?

Rok 2018 przyniósł duże zmiany w działaniu Search Console – stworzonym przez Google narzędziu, dzięki któremu administratorzy stron mogą być na bieżąco ze statusem indeksowania witryny. Jak wygląda nowa wersja Search Console? I czy jest powód dla którego możemy tęsknić za starą formę SC?

Nowy wygląd Search Console

Zmiany widoczne są na pierwszy rzut oka. Użytkownik Search Console od razu zauważy nowy interfejs. Odświeżona wersja jest przyjemna dla oka, nowoczesna, estetycznie uporządkowana. Przy projektowaniu uwzględniono najnowsze trendy, dbając zarówno o stronę wizualną, jak i intuicyjność nowego menu.

google search console
Nowy wygląd raportu skuteczności jest na pewno bardziej atrakcyjny wizualnie. Cieszy też rozszerzenie maksymalnego zakresu dat analizowanych danych.

Zarówno stali bywalcy, jak i nowi użytkownicy Search Console z pewnością docenią proste, intuicyjnie zbudowane menu, które znacznie ułatwi posługiwanie się dostępnymi na platformie narzędziami. Ich praca stanie się łatwiejsza i szybsza – odnalezienie wybranej opcji będzie teraz zajmować mniej czasu. Google odświeżając Search Console zadbał o przejrzystość, funkcjonalność i łatwe przeszukiwanie.

Odświeżony Search Console – nowe funkcje, nowe możliwości

Bardziej kolorowe, przyjazne menu to niejedyne zmiany zaproponowane przez Google. Platforma przeszła także lifting, jeśli chodzi o funkcjonalność.

Na jakie nowe opcje mogą liczyć użytkownicy? Po pierwsze, korzystający z Search Console administrator strony będzie miał teraz dostęp do bardziej szczegółowych informacji na temat stanu indeksowania witryny. Łatwiejsze będzie określenie ewentualnych problemów.

Po drugie, wszystkie dane prezentowane są z podziałem na cztery kategorie: błąd, prawidłowe z ostrzeżeniem, prawidłowe oraz wykluczono.

Po trzecie, nowa wersja to także dostęp do raportów dotyczących AMP.

Co ważne, nowy Search Console bez zarzutu działa także na urządzeniach mobilnych – odtąd jego użytkownicy będą mogli kontrolować stan indeksowania swojej witryny z dowolnego miejsca, korzystając na przykład ze smartfona czy tabletu. Platforma nie tylko będzie w tej wersji czytelna, ale także nie straci na funkcjonalności.

Nowy raport skuteczności

Ważną zmianą, którą zanotują użytkownicy nowego Search Console, będzie także nowy raport skuteczności.

Do tej pory dane przechowywane były przez 90 dni. Obecnie administrator będzie mógł obserwować i porównywać dane z 16 miesięcy. To oznacza większą próbkę danych i lepsze, łatwiejsze do wykorzystania wyniki. Porównywanie danych historycznych z wielu okresów, a także możliwość ich przeglądania z rozróżnieniem na kraj i urządzenie, z którego korzystają użytkownicy, pozwoli na skuteczniejsze, przynoszące lepsze wyniki pozycjonowanie oraz docieranie do nowych odbiorców.

Czego zabrakło w nowym Search Console?

Czy w nowej wersji Search Console pojawią się wszystkie dotąd oferowane funkcjonalności? W wersji beta może zabraknąć niektórych z nich, nie wiadomo, czy pojawią się w zaktualizowanej, pełnej wersji. Nowa platforma oferuje jednak możliwości, których użytkownicy nie mieli do tej pory, jak chociażby wydłużony raport skuteczności czy bardziej intuicyjne menu.

Jedną ze zmian, która na pewno dotyczy wszystkich użytkowników Search Console, są ograniczenia dotyczące liczby indeksowanych stron, które dotyczą zarówno starej jak i nowej wersji. Do tej pory użytkownik mógł zgłosić 500 stron miesięcznie – obecnie jedynie 10 adresów.